Skyddsängel

Skyddsängel

Liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel sitter bredvid dig dag och natt så ingen skall göra dig illa eller att inget hemskt skall hända dig...
Okänd författare

söndag, september 23, 2012

Kalas för Simon

Simon fina tårta :)
Alla  fina presenter

Simons rum
Lite av gästerna

I dag var det kalas dags för 6 åringen,som var mycket nöjd när gästerna hade gott.Alltid lika trevligt att träffa familjen och vänner över lite fika.I dag gjorde jag tårtan själv,det var ett tag sedan.Det vart en banan och plopp fluff tårta med krossad daim uppe på,mycket gott vart det.Om ni undrar hur man gör fluffen så tar man vanligt grädde bryter små bitar av ploppen.Lägg i  en kastrull och sätt på ca 3-4:an på värmen,värm upp grädde 1 när det börjar små ryka lägg i polppen,rör om hela tiden till det har smält.Häll över till en vanlig visp skål låt svalna.Lägg  i kylskåp över natten och sedan vispar man som vanligt,mycket gott.Man kan ta dumle allt som smälter.Vi städade det sista i morse,herre gud vad det var skitigt på golven syndes att det inte hade blivit damsuget på länge :)) Tur att vi har en lite rackare nu då.
Kevin var så duktig i dag,ha dammsug själv sitt rum och dammade.Han kan om han vill,han gjorde det sista på sin läxa sen vi var i Rhodos och det var inte lite som han skulle göra.Så nu i kväll var han så himla duktig och gjorde det sista,så nu är han i fatt i skolan igen.Fick en lång inköpslista av han med nu ikväll,han fyller snart 10 år.Men jösses vart tar tiden i vägen,jag hinner inte med ju.Alla andra blir äldre men inte jag ;) jag är inte en dag över 20  år :))) Det är i alla fall vad jag tror att jag är ha ha ha Ja man kan ju alltid inbilla sig det.

I veckan som kommer jobbar jag hela veckan utan på fredag då det är stängnings dag på skolan.Då ska vi hitta på något trevligt med våra finna vänner familjen Lindström.Hoppas bara att vädret kan vara bra så man kan hitta på något att göra ute.Nej nu ska jag sätta mig framför tv:en en stund.Hoppas att alla får en jätte bra vecka.

// Laila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar