Skyddsängel

Skyddsängel

Liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel sitter bredvid dig dag och natt så ingen skall göra dig illa eller att inget hemskt skall hända dig...
Okänd författare

torsdag, november 15, 2012

Vågen visar -

Det har inte got med storm steg,men vågen visar i alla fall - och det är det som räknas.Nu står jag på 2½ kg - och det är ju faktiskt jätte bra,eftersom jag är ute efter en lång tids förändring så är jag glad att det går sakta.Jag vill förändra mitt liv för alltid,inte vara den där tjejen som är knubbig någe mer.Och jag är på väg till ett nytt liv det känner jag och jag ändrar mycket saker i mitt liv.Som när jag är ledsen så äter jag,jag tröst äter och här måste jag hitta nya väger som jag kan ändra på.Nu sätter jag mig ner och tittar på vad är det som gör mig ledsen.Vad kan jag ändra på,vad gör mig glad igen.Och bara här är väldigt stort för mig,att tänka annorlunda och inte äta.Jag har inte tänkt på det tidigare men nu stoppar jag mig själv,när jag är där.Måste jag äta så tar jag en frukt eller en VV godis och det räcker.Jag är så glad att jag äntligen har kommit så långt med mig själv och nu kan jag verkligen ändra på mitt beteende :)) 
Det är inte bara att gå ner i vikt,hela du måste förändra ditt sätt att tänka på mat.Och det har jag inte gjort tidigare så jag är så glad över mig själv att jag ÄNTLIGEN kommit så långt med mig själv.Kan det vara att jag kommit till den delen i mitt liv som jag faktiskt tänker som en vuxen??!
Jag tänker mycket annorlunda på mycket nu för tiden,något har hänt.Något som jag finner mycket positivt,jag tänker helt annorlunda på massor med saker.Som jag förut skulle ha blivit arg på eller ledsen över.Jag försöker se lösningar i stället för nedslag på vad kan jag gör i stället kan jag göra något eller ligger det helt utan för mitt kontroll.

Och jag känner mig mycket bättre till mods med mig själv.Kan nog vara så att jag för en gång skull stod upp för mig själv och satt ner foten och sa NEJ.Att det är inte okej att bara gå rakt över mig

//Laila

mitt gamla jag,på väg till en helt ny bana i mitt liv...

2 kommentarer:

  1. Fina fina du <3!!!! Vi är på samma nivå just nu duochjag....:-)). Känns så skönt tycker jag! Härligt när livet känns riktigt bra eller hur ;-))). Massor med kramar till dig, hörs snart igen.....
    Madeleine <3

    SvaraRadera
  2. <3 Tack min vän,ja det känns så skönt att vi följer varandra så bra i utvecklingen :)Men det är väl därför vi är så otroligt goda vänner kram

    SvaraRadera