Skyddsängel

Skyddsängel

Liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel sitter bredvid dig dag och natt så ingen skall göra dig illa eller att inget hemskt skall hända dig...
Okänd författare

tisdag, december 18, 2012

Inte långt kvar till Julafton...

Pappa skulle ha bytt bakbromsarna i dag med det satt som berg så han fick inte bort det.Men nu ringde han på em och hade kommit på hur han skulle få bort dom alla fall.Annars så skulle jag ha fått lämna in bilen på verkstad och hur billigt är det då.Men nu slapp vi det i alla fall,så jag bestämde mig för att köpa en eller två julklappar till frälsningsarmen dom ger dom till barn vars föräldrar inte har råd att köpa några.
Vet själv hur det känns när man står där och inte vet hur det ska gå i hopp.Så kan jag ge ett eller två barn en god jul så gör jag det mer en gärna.
Det är barnens jul i alla sin glans,men i Sverige så blir vi bara fattigare och det är barnen som får lida.
För i skolan blir det bara dyrare,det ska baks till klass resor och lämnas pengar hit och ditt.Vi ska inte tala om kläderna,vad är det för mode visa föräldrar drar i gång ;( Jag blir bara så gråtfärdig det ska vara Adidas,levis  ja allt som kostar pengar.Sen tänker jag på dessa barn vars föräldrar är alkoholister,vilken jul för dessa barn ;( Jag bara skakar på huvudet stackars barn.Då tror jag nog att det är mer värt att inte få någon julklapp men med nyktra föräldrar.Då har man i alla fall varandra på julen...

//Laila 

Julgrannen börjar få lite julklappar under sig,nu börjar jag få julkänsla :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar