Skyddsängel

Skyddsängel

Liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel sitter bredvid dig dag och natt så ingen skall göra dig illa eller att inget hemskt skall hända dig...
Okänd författare

måndag, november 05, 2012

BUP kurs och en massa info

Fem gånger mer kärlek, eller med andra ord: att ge sina bara fem gånger så mycket positiv uppmärksamhet som tjat, tillsägelser och gränssättning är ett förhållningssätt som ger stor utdelning! Den här boken visar hur man som förälder gör detta. Det är en handfast och konkret guide med väl förankrad forskning i ryggen och ett pedagogiskt upplägg med både exempel och övningar.

Principerna kommer från KBT, och bygger på tillämpad forskning om föräldraskap. Bokens kapitel utgår från olika teman på vanliga problem som de flesta föräldrar upplevt. Därefter följer övningar som steg för steg ger dig som förälder en ny färdighet och insikt.

Boken riktar sig i första hand till föräldrar som har barn mellan 2 och 12 år. 

 Detta är en bok som dom vill att jag ska läsa tycker BUP och så var det en till Trotsboken.Och sen måste jag gå en föräldrar kurs,så det har jag också anmält mig till.För att få en mera förståelse och mera teknik som förälder till Simon och sen är det väl bra till Kevin med.Känns ju lite så där konstigt att behöva gå en sådan kurs men blir det bra för alla så får det väl vara så.Min förkylning fortsätter ;( har en sådan torr hosta och näsan rinner.Så VV denna vecka kommer nog inte bli så bra med alla halstabletter som jag har stoppat i mig  och hostmedicin.Och hur mycket socker är det inte i det
Men jag äter i alla fall rätt så jag hoppas att det jämnar ut sig en då.I dag ska jag bara ligga i sängen den största delen i dag.I går var Simon hemma och då vart det inte så mycket villa alls,så i dag ska jag ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar