Skyddsängel

Skyddsängel

Liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel sitter bredvid dig dag och natt så ingen skall göra dig illa eller att inget hemskt skall hända dig...
Okänd författare

söndag, december 09, 2012

Is tappar ute...

Kallt men mycket friskt ute i dag,den står på 13.6 - i dag.Men Simon ville absolut ut och leka en stund så han och jag gick ut en stund.Tog lite fina vinter bilder,solen lös igenom träden det var så vackert.
Kevin åkte och lekte med en kompis,så skönt att han får komma ut lite.Han vågar inte ringa själv :( Så i dag ringde hanns kompis och frågade om dom skulle hitta på något.
Har köpt lite jul klappar på tradera,lego från Kina eller var det Japan.Kommer inte i håg vart,men det passar i hopp med det vanliga legot.Och det kostar inte alls lika mycket,köpte ett lite större som kastade 175 kr som säkert skulle ha legat på ca 500-600 om det hade varit lego.
Och sen vart det lite mindre saker med i lego,sedan köpte jag en jätte fin tavla till svärmor som gifter sig nu i Lucia.Hon och Bob gifter sig på Gotland den 121212 :))) och vi kan inte vara med :/ lite tråkigt men så är det.Det är lucia firande och Mange vill inte åka och missa Simons 1:a lucia tåg.Och jag kan inte åka för vi har ingen barnvakt.Men vi får fira dom när dom kommer hem i stället :)))
Tänk att vi redan har kommit till 2:a advent,nu springer dagarna på.Men inte för Simon det kunde inte gå saktare.Han har önskat sig lego flygplan som kostar ca 1000 kr och det ligger nu tryckt under våran säng.Men tyvärr är det inte från mig och Mange,det är från farbror Micke :) så länge han får det så gör det inget vem som köpt det.Vi skulle i alla fall inte haft råd att köpa det :/ men nu har fått det i alla fall.

Har ingen aning vad jag ska köpa till Kevin,ska köpa en ny mössa åt han.Hittade en jätte fin puma som jag ska ha i alla fall.Men sen har jag inte en susning vad jag ska köpa :(( Så tråkigt när man inte har en aning om vad han vill ha.Får luska lite tror jag...

//Laila


 Simon skottar bort snön med sin traktor
 Är det inte vackert när solen lyser bakom träden
Ankdammen ser mycket kall ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar